lapkričio 2017

Svečiuose „Varlytės“ teatras

Mūsų mokykloje svečiavosi „Varlytės“ teatro artistai. Jie pradinių klasių mokiniams parodė spektaklį „Vienaragės istorija“. Spektaklyje buvo linksmai pasakojama apie tai, kaip svarbu  ugdyti pareigos ir atsakomybės jausmą. Aktoriai vaikus skatino džiaugtis kiekviena akimirka, bendrauti, gerbti draugus ir nepasiklysti išgalvotame, virtualiame pasaulyje, kompiuteriniuose žaidimuose.

Kariuomenės dienos minėjime įteiktos jaunųjų šaulių uniformos

Lapkričio 23-ają visoje Lietuvoje minima Lietuvos kariuomenės diena. Šia proga Lazdijų Nepriklausomybės aikštėje vyko iškilmingas minėjimas, kuriame dalyvavo Lazdijų rajono savivaldybės vadovai, administracijos darbuotojai, mokyklų vadovai, svečiai ir jaunieji Lazdijų rajono šauliai. Lazdijų rajono meras A. Margelis rajono mokyklų vaMovams įteikė jaunųjų šaulių uniformų perdavimo aktą. Šiais metais jauniesiems šauliams perduota 50 naujų iš Lazdijų rajono savivaldybės lėšų nupirktų uniformų. Jaunųjų šaulių uniformų Lazdijų rajono savivaldybės mokyklų jauniesiems šauliams perdavimo akte pažymima: „Remdamasi Lazdijų rajono savivaldybės, Lietuvos kariuomenės Krašto apsaugos savanorių pajėgų Dainavos apygardos 1-osios rinktinės ir Lietuvos šaulių sąjungos karininko Antano Juozapavičiaus šaulių 1-osios rinktinės bendradarbiavimo sutartimi ir siekdama ugdyti vaikų ir jaunimo pilietiškumą, patriotizmą, tautiškumą bei užtikrinti prasmingą ir sveiką vaikų ir jaunimo laisvalaikį, Lazdijų rajono savivaldybė perduoda jaunųjų šaulių uniformas rajono mokyklų jauniesiems šauliams ir linki jiems išaugti dorais Lietuvos Respublikos piliečiais, išsiugdyti ne tik fizinę ištvermę, bet ir tvirtą valią, išmokti prisiimti atsakomybę, ginti savo šalį ir jos tautines vertybes. Tikime, kad šalia Jūsų visuomet jausimės saugūs.“ Vienuolika Lazdijų r. Šeštokų mokyklos šaulių kartu su mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, l. e. mokyklos direktoriaus pareigas J. Vaičeskiene taip pat įsiliejo į šventės dalyvių gretas. Po iškilmingo minėjimo Nepriklausomybės aikštėje visi buvome pakviesti į Lazdijų kultūros centrą.

Mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, l. e. mokyklos direktoriaus pareigas J. Vaičeskienė

Konferencijoje apie švietimo istoriją – jungtinė komanda

Mūsų mokyklos mokinės Vasarė Tamašauskaitė ir Karolina Šuminskaitė, padedant gimnazistams Gytei Burinskaitei, Ignui Bučinskui ir Dinui Armaliui, vadovaujami istorijos ir geografijos mokytojos Birutės Jurkonienės bei istorijos mokytojo Roberto Janulevičiaus, lapkričio 17 d. dalyvavo Lazdijų krašto muziejaus organizuotoje konferencijoje apie mūsų krašto švietimo istoriją. Mokiniai parengė kraštotyrinę medžiagą apie išnykusias Krosnėnų ir Mikniškių pradines mokyklas.
Istorijos, geografijos mokytoja B. Jurkonienė

Smalsuolių, šnekuolių, išradinguolių komanda viktorinoje Lazdijuose

Lazdijų švietimo centras ir Lazdijų r. sav. administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius lapkričio 17 d. pakvietė rajono savivaldybės pradinių klasių mokinius į viktoriną „Mes smalsūs, šnekūs, išradingi“, kuri vyko Lazdijų r. sav. viešosios bibliotekos salėje. Šioje viktorinoje dalyvavo mūsų mokyklos 2-4 kl. mokinių komanda. Mokiniai iš anksto ruošė namų darbą: gamino emblemas, kūrė prisistatymą, ruošė bendrą kūrybinį darbą Tolerancijos dienai paminėti. Mokiniai viktorinoje atliko įvairias užduotis, stengėsi surinkti kuo daugiau taškų. Pasibaigus viktorinai bei susumavus visų komandų gautus taškus, dalyviai buvo apdovanoti padėkos raštais ir dovanėlėmis. Mokinius viktorinai ruošė spec. pedagogė-logopedė Skaistė Šerkšnienė.
Spec. pedagogė-logopedė S. Šerkšnienė

Šauni kompanija susirinko į šaunią anglų kalbos popietę

Mūsų mokyklos mokiniai gabūs, talentingi, kūrybingi ne tik mene, sporte, tačiau neabejingi ir užsienio kalbai. Jie dalyvauja įvairiuose konkursuose, skaito knygas bei patys rašo anglų kalba. Ne veltui įgyvendindami gabių bei talentingų mokinių projektą jau antrus metus iš eilės kviečiame mokinius į popietę anglų kalba. Šį kartą popietėje “Bet you didn‘t know that!“ (liet. ,,Lažinuosi, tu to nežinojai!”) rungėsi trys komandos: “Black pomidoras“, “Battle ants“, “Potatoes“. Išradinguose pavadinimuose reikėjo atspindėti tai, kas visiems komandos nariams yra būdinga, bendra. Šį kartą buvo kur kas smagiau, nes kartu su mokiniais dalyvavo jų mamytės ir džiugu tai, kad jie rado nemažai panašumų bei pomėgių.
Dalyviai varžėsi atsakinėdami į klausimus apie Europą. Jie pasitikrino ir kartu gilino geografijos, istorijos, lankytinų istorinių vietų žinias bei prisiminė įžymias asmenybes. Neabejotina, kad paskutinioji klausimyno dalis apie anglų kalbos ypatumus buvo pati įdomiausia, bet toli gražu ne pati lengviausia. Nors ir ne visiems pavyko įminti mįsles bei suktus klausimus, džiugu, kad nuo šiol mokiniai žinos, jog seniausias, trumpiausias ir dažniausiai vartojamas anglų k. žodis yra “I“, kad sakinys “The quick brown fox jumps over the lazy dog.” ypatingas tuo, jog jį sudaro visos abėcėlės raidės. Jie sužinojo ir kitiems dar pasakys, kad raidė “W” visuomet ieško priežasties ir prasmės. Manau, čia reikalingas paaiškinimas nemokantiems anglų kalbos: raide “W” prasideda daug klausiamųjų žodžių anglų kalba pvz.: Why, When, Who, Where, What. Ne visiems įveikiami klausimai buvo ir apie kitas abėcėlės raides. Pasukti galvas teko atsakant į klausimą, kokia raidė turi daugiausia vandens? Atsakymas toks akivaizdus – raidė “C“, nes ji tariama taip pat, kaip ir žodis ‘‘sea“ (liet. jūra.) Na, o dabar jūsų, skaitytojau, eilė atsakyti, kuri anglų k. abėcėlės raidė yra ne tu? Taip, sutinku, nemokantiems kalbos bus sunku įminti, bet atsakymas yra raidė “U“ mat ji tariama taip pat, kaip ir įvardis “you‘‘ (liet. tu). Tai štai kokia įdomi ir nenuspėjama anglų kalbos abėcėlė.
Tikiu, kad šis renginys taps tradicija ir kasmet susirinksime vedini to paties tikslo – šauniai praleisti laiką, mokytis netradiciškai, įdomiai. Ir nėra geresnės padėkos ar įkvėpimo kaip kitą dieną dalijantis įspūdžiais išgirsti: ,,Mokytoja, o ar kitais metais bus dar toks renginys?“. Taip, žinoma, bus!
Anglų k. mokytoja S. Ažukienė

Klasiškai apie klasikus

Lapkričio mėnuo, atrodytų, turėtų būti itin niūrus: šalta, šlapia, tamsu, tačiau mokykloje toli gražu ne taip – vyksta gausybė didesnių renginių ir mažesnių renginukų, mokslinių užsiėmimų ir malonių užsiėmimukų. Mokykloje taip pat minėjome ir literatūros klasikus: J. Biliūno 110-ąsias mirties metines, V. Krėvės 135-ąsias gimimo metines ir Maironio 155-ąsias gimimo metines. Kaip viskas vyko? Ogi kelias savaites ir po truputį. Pirmiausia 9 ir 10 klasių mokiniai su savo mokytoja prisiminė Maironį, jo nuveiktus darbus, kūrybą, asmeninio gyvenimo detales. Po kelių dienų su kitų klasių mokiniais klausėmės Maironio žodžiais sukurtų dainų. Taip pat išnaudojome ir mokyklos technines galimybes: mokiniai demonstravo ir stebėjo filmukus apie garsiuosius mūsų klasikus per televizorių antrojo aukšto fojė.

Lietuvių k. mokytoja A. Paciukonienė

 

Mokiniai „Mokykloje 2017“

Lapkričio 25-oji, šeštadienis, Lazdijų r. Šeštokų mokyklos devintokams ir dešimtokams buvo neeilinis: ilgai laukę ir planavę, išsiruošėme į edukacinę parodą „Mokykla 2017“, vykusią Litexpo parodų rūmuose. Vykome į parodą ne kaip pasyvūs lankytojai, o nusiteikę turiningai, aktyviai ir įdomiai praleisti laiką, išbandyti įvairias inovacijas, dalyvauti įvairiuose konkursuose, atrakcijose ir edukaciniuose užsiėmimuose.

Atvykus į parodą, mūsų pirmiausiai laukė edukacinis užsiėmimas menų ir architektūros laboratorijoje „Linija, taškas, dėmė“. Panaudodami vienas svarbiausių meninės raiškos priemonių: liniją, tašką ir dėmę, mokiniai kūrė grafikos darbus. Kur kas sunkiau buvo patekti į edukacinį užsiėmimą išmaniųjų namų laboratorijoje tema „Išmaniųjų namų sistemos: veikimo principai, galimybės ir ateitis“. Mokiniai susipažino su išmaniųjų namų koncepcija, valdymo sistema, sužinojo, kaip kuriamos išmaniųjų namų sistemos, be to, praktiškai mokėsi konstruoti, užprogramuoti ir išbandyti keletą išmaniųjų namų komponentų: nuotolinę patalpos temperatūros ir oro drėgmės stebėjimo, patalpos apšvietimo ir šildymo sistemas. Pasirodo, programavimas nėra jau toks didelis „baubas“, kaip jį įsivaizduoja mokiniai. Užsiėmime dalyvavę jaunieji programuotojai buvo sužavėti savo sukurtais darbais, dalis jų net pradėjo galvoti apie karjerą šioje srityje.

Be edukacinių užsiėmimų, kuriuose dalyvavo visi ekskursijos dalyviai, mokiniai dalyvavo ir kituose eksperimentuose, susijusiuose su gamtos mokslais: bandė viena ranka suspausti kiaušinį, dalyvavo skysto azoto šou, ieškojo atsakymų į klausimus, kodėl nusivilkus vilnonį megztinį mūsų plaukai pasišiaušia, kiek galios turi šviesa ir iš ko ji padaryta, kaip mes galime sukurti garsą metaliniame vamzdyje be savo balso? Ne gana to, buvo galima išmokti valdyti robotus ir su jais atlikti tam tikrus veiksmus.

Edukacinės parodos „Mokykla 2017“ pasiūla patenkino net pačių išrankiausių mokinių poreikius: kam norėjosi aktyvios veiklos, buvo galima išbandyti savo fizinę jėgą, kas norėjo išbandyti interaktyviąsias technologijas – išbandė interaktyviąsias lentas ir kilimėlius, kam norėjosi pažinti skautišką veiklą – išmoko pinti apyrankes, megzti įvairius mazgus.

Įdomiai, aktyviai ir turiningai praleidę šeštadienį Vilniuje, mokiniai grįžo į gimtuosius Šeštokus su naujomis patirtimis, idėjomis, įspūdžiais, su nauju požiūriu į gamtos mokslus ir aktyvų laisvalaikį. Be patirčių, labai svarbu buvo kartu praleistas laikas, kuris artina, vienija ir buria mokinius. Išvyką į Lietuvos parodų ir kongresų centre Litexpo vykusią parodą „Mokykla 2017“ organizavo 9 klasės auklėtoja, ugdymo karjerai koordinatorė J. Vaičeskienė, 10 kl. auklėtoja G. Umbrienė ir fizikos mokytojas A. Kazakevičius.

Ugdymo karjerai koordinatorė J. Vaičeskienė

Tarptautiniame ir rajoniniame piešinių konkursuose dalyvauja mūsų mokyklos mokinės

Tarptautinis mokinių piešinių paroda-konkursas „Skriski, laisvas paukšti!“ skiriamas 1831 metų sukilimo kapitonės, karžygės Emilijos Pliaterytės 211-osioms gimimo metinėms paminėti. Jį organizuoja Lazdijų krašto muziejaus padalinys, Kapčiamiesčio Emilijos Pliaterytės muziejus ir Kapčiamiesčio Emilijos Pliaterytės mokykla.
Į tarptautinį mokinių piešinių parodą-konkursą išsiųsti ketvirtos klasės mokinių Ligitos Galdikaitės ir Austėjos Plonytės bei aštuntokės Gabijos Bagdonavičiūtės darbai.
Kitame, rajoniniame, vaikų piešinių konkurse „Verpstės interpretacija dalyvauja  Ema Zdančiukaitė bei Gabrielė Zalieckaitė iš 7 kl.

Edukacinis užsiėmimas „Rytų šalių tapyba“

Rugsėjo mėnesį įsibėgėjęs gabių bei talentingų mokinių lavinimo ir ugdymo projektas „Kartu nutieskime tiltus draugystei ir tobulėjimui!“ kvietė moksleivius, mokytojus bei jų tėvelius į įvairius renginius ir subūrė visus į darbą vienoje komandoje – juk kartu drąsiau, greičiau ir kur kas smagiau.   Lapkričio 23 d. vyko edukacinis užsiėmimas „Rytų šalių tapyba“, kurio metu renginio dalyviai susipažino su senovine rytų šalių tapybos teptuku technika sumi-e. Ši technika ypatinga tuo, kad,  perteikdami objekto esmę vos keletu teptuko brūkštelėjimų, sumi-e meistrai tapo subtilius, elegantiškus, visuotinį susižavėjimą keliančius meno kūrinius, kuriuose tradiciškai vaizduoja gamtos objektus – paukščius, gėles ir kt. Tapyba šia technika – tai meditacijos forma, teikianti dailininkui ramybės ir harmonijos.

Renginio dalyviai tapydami bambuko medelius pažino minimalistinės monochrominės tapybos tušu ypatumus, galimybes bei subtilumus, išbandė ryžinį popierių, teptukus ir specialų tušą. O dirbdami atsipalaidavo ir mėgavosi veikla, teptuko prisilietimo potėpiais lengvame, permatomame ryžių popieriaus lape. Ir tikime, kad nutapyti darbai ne tik dalyviams suteikė vidinės ramybės bei džiaugsmo, bet įkvėps ir stebėtojui tokį pat lengvumo, gaivos, subtilumo ir vidinės energijos pajautimą.

Dailės ir technologijų mokytoja R. Kulakauskienė

Netradicinė anglų k. pamoka “Our new friend“

4 klasės mokiniams vyko netradicinė anglų kalbos pamoka “Our new friend“. Pamokos tikslas – pakartoti naujų daržovių ir vaisių pavadinimus, lavinti kūrybiškumą, vaizduotę.
Mokiniai į pamoką atėjo nešini įvairiomis daržovėmis bei vaisiais. Dirbdami grupėse jie pjaustė įvairias kūno dalis ir kūrė žmogeliukus. Jie tikrai nenuobodžiavo vis naujai dėliodami, keisdami įvairias figūras, kūno dalis, kol galiausiai išryškėjo visa figūra. Tačiau tai dar tik pusė darbo atlikta. Mokiniai sugalvojo naujojo draugo vardą bei jį pristatė įvardindami daržovių pavadinimus. Diskusija vystėsi toliau, jie diskutavo ir aptarė, kodėl skyrė tokius vardus, kuo kiekvienas žmogeliukas ypatingas.
Anglų k. mokytoja S. Ažukienė