kovo 2019

Kalbų ir socialinių mokslų dienos atgarsiai

Prašvilpė dar viena kitokia diena mokykloje. Šįkart Kalbų ir socialinių mokslų diena. Šią dieną visi mokyklos mokiniai gilinosi tik į gimtosios ir užsienio kalbų, socialinių mokslų dalykus. Na, o veiklų buvo pačių įvairiausių – nuo integruotų pamokų arba integruotų klasių iki susitikimų mokykloje arba už jos ribų.

Patys mažiausieji pradinukai lankėsi „Išmaniųjų robotukų šalyje“, o vėliau – etnografinėje Prano Dzūko sodyboje, kur aiškinosi, kaip veikė slaptosios mokyklos, taip pat „Žilosios senovės takais“ vaikštinėjo po muziejų, na, o dieną baigė ir viską apibendrino viktorinoje „Lietuva – mano šalis“. Šiek tiek vyresni pradinukai dieną pradėjo rimtu darbu – parašė diktantą, vėliau dalyvavo viktorinose „Senolių skrynia“ (3 kl.) ir „Smulkioji tautosaka“ (4 kl.), išlaisvinę fantaziją atliko kūrybinius darbus „Pavasario šaukliai“ (3 kl.) ir „Kaimas, kuriame gyvenu“ (4 kl.). Mokslo savaitę trečiokai ir ketvirtokai baigė visai netoli nuo mokyklos – etnografinėje Prano Dzūko sodyboje, kur, kaip ir jaunesnieji pradinukai, dalyvavo edukacijoje „Slaptoji mokykla“.

Vyresniųjų klasių mokiniai visą dieną taip pat buvo išsiskirstę į įvairias veiklas. Labai rimtai dirbta buvo integruotoje lietuvių ir rusų kalbų pamokoje „Medžio įvaizdis baltų ir slavų pasaulėvokoje“, kurioje dalyvavo 8 ir 10 klasių mokiniai. Čia jie išsamiau susipažino su slavais: pietų, rytų ir vakarų, pasaulėvoka, kurie neabejotinai gerbė medžius. Medžiai turi paslėptą reikšmę, tad pamokoje reikėjo ją “atrasti”. Be to, mokiniai lygino medžių pavadinimus lietuvių ir rusų kalbomis, aptarė skirtingų tautų papročius.

Rimtus darbus visi pasikeisdami dirbo anglų ir lietuvių kalbų kabinetuose – rašė įgarsintus diktantus. Geriausiai parašiusieji mokiniai dienos pabaigoje buvo apdovanoti pagyrimo raštais. Rašyti diktantą lietuvių kalba – nieko neįprasto, tačiau vienas didesnių išbandymų – diktantas anglų kalba, kuris, tikėtina, rašytas ne paskutinį kartą.

Vyresnieji taip pat įsitraukė ir į viktoriną – 8 ir 9 klasių mokiniai iš pradžių raštu atsakinėjo į klausimus. Po to buvo suskaičiuoti rezultatai ir saldžiomis dovanėlėmis apdovanoti laimėtojai. Antroje pamokos dalyje mokiniai žaidė žaidimą „Taip ir Ne“. Mokiniai patyrė pakankamai gerų emocijų.

Taip pat labai rimtai dirbta su lietuvių kalbos ir anglų kalbos žodžiai ir žodynais, o mokiniai tapo „žodžių ekspertais“, tuo metu vyresnieji žingsniavo po mokyklos teritoriją ir atliko praktines užduotis gamtoje.

Per 4 pamoką visų klasių mokiniai susitiko su KASP atstovu vyr. leitenantu Roku Čepononiu, kuris mokiniams kalbėjo apie pilietiškumą bei pristatė šiuolaikinę Lietuvos kariuomenę, Šeštokuose ir ne tik vykusias karines pratybas. Taip pat mokiniams suteikė informacijos apie galimybes tapti savanoriu bei profesionaliu kariu.

Vėliau 5 ir 6 klasių mokiniai išskubėjo į „Orientacines varžybas“ mokyklos teritorijoje, o likusieji susirinko į susitikimą su gidu ir šiaip žodžio kišenėje neieškančiu keliautoju J. Malinausku, kuris itin išsamiai ir patraukliai pasakojo apie Sakartvelą (kaip dabar vadinama Gruzija), parodė gausybę nuotraukų ir šiek tiek mažiau autentiškų suvenyrų.

Lietuvių k. mokytoja A. Paciukonienė

Dėmesio!

Š. m. kovo 29 d. (penktadienį) Lazdijų r. Šeštokų mokykloje

vyks netradicinio ugdymo diena

KALBŲ IR SOCIALINIŲ MOKSLŲ DIENA

Užsiėmimai mokiniams ir mokytojams suplanuoti pagal darbotvarkę.

„Sveikatingumo popietė“ Šeštokų mokykloje

Kovo 26 dieną per šeštą-septintą pamokas Šeštokų mokyklos sporto salėje vyko netradicinis integruotas kūno kultūros, dailės, sveikos gyvensenos renginys „Sveikatingumo popietė“, skirta 4–5 klasių mokiniams, kurią organizavo 9 klasės moksleiviai, padedami kūno kultūros, dailės mokytojų ir mokyklos sveikatos specialistės.

Sveikatingumo popietėje panoro dalyvauti net 20 moksleivių, kurie buvo suskirstyti į 4 komandas: „Kriaušių“, „Cibulių“, „Patisonų“ ir „Arbūzų“.

Renginys tikrai netradicinis, nes reikėjo atsakinėti į klausimus, susijusius su sveika gyvensena, higiena, žalingais įpročiais, taip pat reikėjo atlikti praktinę-kūrybinę dailės užduotį „Sveikatingumo plakato kūrimas ir pristatymas“, galiausiai renginį vainikavo komandinės linksmosios estafetės ir patarlių, susijusių su judėjimu, dėlionė.

Pralaimėjusiųjų šioje „Sveikatingumo popietėje“ nebuvo. Visi dalyviai apdovanoti vaisiais, kuriuos išsirinko patys pagal iškovotą „Sveikatingumo popietėje“ vietą.

„Buvo taip įdomu ir smagu, kad net nepastebėjome, kaip greitai prabėgo dvi pamokos.“ „Norėtumėme daugiau tokių renginių mokykloje.“ „Superinis renginys.“ (moksleivių atsiliepimai).

Noriu padėkoti devintokams: Titui, Martynui, Gabijai, Darijai, Agnei, Ugnei Klimavičiūtei, prisidėjusiems prie šios popietės organizavimo.

 Kūno kultūros mokytojas Vaidas Jasevičius

 

Integruota fizikos ir chemijos pamoka

Kovo 26 dieną 9 klasei vyko integruota fizikos ir chemijos pamoka „Elektrolizė“. Mokiniai susiskirstę grupėmis atliko ir pristatė keturis praktinius elektrolizės darbus: „Sidabro valymas“, „Metalo grąžtas“, „Vaisių galvaninis elementas“, „Peilio graviravimas“.

 Chemijos mokytoja T. Radzevičienė

Fizikos mokytojas A. Kazakevičius

 

Vaikų ir jaunimo olimpinio ugdymo programos „Olimpinė karta“ nare tapo ir Lazdijų r. Šeštokų mokykla

Kovo 21 dieną Žalgirio arenoje vyko 5-asis „Olimpinio švietimo forumas“, kurio tema „Sportas + švietimas = 21 amžiaus galimybės“. Šio forumo metu buvo priimti nauji nariai į Lietuvos tautinio olimpinio komiteto organizuojamą vaikų ir jaunimo olimpinio ugdymo programą „Olimpinė karta“, tarp kurių ir Lazdijų r. Šeštokų mokykla.

Olimpinė karta – tai 14 metų vykstantis ilgalaikis projektas, skirtas vaikų ir jaunimo olimpiniam ugdymui, olimpinių idėjų ir sporto kaip ugdymo priemonės sklaidai Lietuvoje. Projekte dalyvauja daugiai kaip 100 ikimokyklinių ir bendrojo ugdymo įstaigų iš visos Lietuvos. Pagrindinė projekto mintis – olimpinio švietimo integravimas į bendrojo ugdymo turinį.

Įvairiose pamokose mokiniai suspažįsta su vis kita olimpinio sąjūdžio sritimi: sužino apie olimpinių žaidynių istoriją, geografiją, sporto šakas, sportininkų pasiekimus, olimpinių žaidynių organizavimo specifiką, mokosi patys pasidaryti medalius, talismanus, kitus olimpinius simbolius.

Kiekvienais metais organizuojami konkursai įvairaus amžiaus vaikams, finansuojami mokyklų ir ikimokyklinių įstaigų projektai (olimpinės dienos, savaitės renginiai, žaidynės, kitos veiklos), rengiami seminarai bei mokymai pedagogams.

Labai džiaugiamės, kad ir mūsų Lazdijų r. Šeštokų mokykla prisijungė prie „Olimpinės kartos“ šeimos.

 

Kūno kultūros mokytojas Vaidas Jasevičius

 

Tuberkuliozės ABC

Kasmet kovo 24-ąją minima Pasaulinė tuberkuliozės diena. Ši diena buvo paminėta ir Lazdijų r. Šeštokų mokykloje. 6–7 klasių mokiniams buvo vedama paskaita „Tuberkuliozė – klastinga liga“, rodomos skaidrės. Taip pat mokiniai supažindinti su TB simptomais, užsikrėtimo keliais ir profilaktinėmis priemonėmis. Mokiniai paruošė ir plakatėlį apie TB simptomus. Atlikta praktinė užduotis – pagal rizikos veiksnių skalę, nubrėžtą ant grindų, reikėjo atsistoti tokiame taškų lygmeny, kokiame lygyje yra pagal riziką. Mokinai traukė lapelius ir skaitė įvairias užduotis bei nuorodas apie tuberkuliozę.

 Visuomenės sveikatos specialistė R. Petrauskienė

 

Darželinukų daržovės

Darželinukai mokosi patys auginti daržoves bei gėles. Auklėtojoms padedant mažieji daržininkai ant palangės įkūrė tikrų tikriausią daržą bei gėlyną, kurį pavadino „Mano žalioji palangė“. Žaliosios palangės tikslas yra ne tik estetinis , bet ir pažintinis: ugdytiniai susipažino ne tik su įvairiais augalais, bet ir jų auginimu bei priežiūra. Vaikučiams labai patiko patiems sėti sėklytes į žemę. Dar tik ankstyvas pavasaris, o vaikučiai jau paskanavo užaugintus lapinius ridikėlius ir jais pavaišino svečius.

Auklėtoja L. Šimeliauskienė

 

Būsimieji verslininkai prisistatė Verslumo dienoje

Kovo 21 d. mokykloje organizavome Verslumo dieną. Kaip ir kiekvienais metais, mokiniai labai rimtai ruošėsi šiai dienai: kepė, virė, gamino papuošalus, medžio dirbinius, buities reikmenis, origamio dirbinius. Sulaukėme ir svečių. Savo labai gražiais trispalvės spalvų papuošalais, velykiniais margučiais mus nustebino Aštriosios Kirsnos mokiniai ir jų mokytoja Linutė Žaliauskienė. Šventėje dalyvavo ir gerąja savo rankdarbių patirtimi pasidalino buvusios mūsų mokyklos mokytojos Valentina Junelienė ir Genutė Umbrienė.

Ekonomikos ir verslumo mokytoja B. Jurkonienė

 

Rusų kalbos dailyraščio konkurse nuskinti laurai

Sveikiname Miglę Mikelionytę Lazdijų rajono savivaldybės dailyraščio konkurse rusų kalba, kuris vyko Seirijų A. Žmuidzinavičiaus gimnazijoje, užėmusią 1 vietą 6 klasių mokinių tarpe. Taip pat sveikiname ir kitas mokines: Saulę Kunigonytę (6 kl.), Gabrielę Vievesytę (7 kl.) ir Skaistę Karauskaitę (7 kl.), gavusias padėkas už dalyvavimą šiame konkurse.

 Rusų k. mokytoja D. Vievesienė

„Kengūroje“ – matematikai

Vakar, kovo 21 d., vyko tarptautinis matematikos konkursas „Kengūra“. Jame dalyvavo 7 mūsų mokyklos mokiniai: ketvirtokai J. Ažukas, B. Kancevičiūtė, G. Zdančiukas, penktokai E. Kairys ir A. Mikelionis bei septintokės E. Burinskaitė ir J. Gliaudeniūtė.

Mokinius ruošė mokytojos G. Dvilinskienė, O. Žėkienė ir A. Kancevičienė.

Kol kas rezultatai dar nepaaiškėjo, tačiau tikimės tikrai neprastų, apie pasiekimus informuosime vėliau.

 

Matematikos mokytoja O. Žėkienė