kovo 2021

Kovo mėnuo – tai sąmoningumo didinimo mėnuo BE PATYČIŲ

Visada sunku kalbėti apie tai, kas skaudu, apie tai, kas išplitę, apie tai, kas sunkiai įveikiama – APIE PATYČIAS. Jų vis dar kažkur pasitaiko, jei ne šalia, jei ne man, tai girdime per televiziją, skaitome spaudoje, išgirstame gatvėje… Jos gelia skaudžiai… Tad visi kartu mes tikrai galime rasti vis naujų būdų ir galimybių, mažinančių patyčių mastą. Visą kovo mėnesį mokyklos bendruomenė vykdė veiklas, skirtas patyčių prevencijai ir kitokio žeminančio elgesio stabdymui. Šį darbą turime dirbti visus metus, tačiau kovo mėnesį sutelkėme vaikų ir suaugusiųjų dėmesį į patyčių problemos aktualizavimą ir jos sprendimo būdus.

Kovo mėnesį vyko klasių valandėlės. Patys mažiausieji aiškinosi, kas yra negražu, kaip negalima elgtis ir t. t. 1 klasėje vyko pokalbis „Kas mane labiausiai skaudina?“, mokiniai pasakojo, kas juos neramina, kas jiems skaudžiausia, kas juos žeidžia, piešė piešinukus tema „Kuo galiu pradžiuginti liūdintį“. 2 klasėje tarp mokinių vyko diskusija „Žodis glaudžia, žodis baudžia“, 3 klasėje – klasės valandėlė „Apie draugystę skaitau su draugu“, 4 klasėje – pokalbis, diskusija „Kaip pažinti džiaugsmą ir liūdesį“, 5 klasė diskutavo tema „Nelauk, kol sunkumai užaugs“. 7 klasėje vyko klasės valandėlė kovo 18 d. tema „Jausmažodžiai“, kurios metu mokiniai komandose kūrė teigiamų ir neigiamų emocijų žodžių burbulus. Kita valandėlė vyko kovo 25 d., tada mokiniai žiūrėjo filmuką anglų k. “Cyberbullying”, tema „Kas gali padėti spręsti virtualias ir realias patyčias?“. 8 klasėje vyko pokalbis „Mano kasdieniniai sunkumai ir džiaugsmai“, na, o vyresnėse klasėse diskutuota apie elektronines patyčias, kurių vis dar pasitaiko, ir kaip jų išvengti.

Su mokiniais klasių auklėtojai aptarė virtualaus bendravimo etiketą, saugumą internete, prisiminė, kaip elgtis nuotolinio mokymosi metu, kaip save apsaugoti bendraujant internetu, kaip elgtis susidūrus su elektroninėmis patyčiomis. Visa mokyklos bendruomenė dalyvauja OPKUS programoje, mūsų mokykla – sertifikuota OLWEUS vardo mokykla, tuo labai džiaugiamės, juolab, kad rudenį atliktas patyčių masto tyrimas parodė, kad mūsų mokykloje pačių labai sumažėjo.

Gamtos ir tiksliųjų mokslų diena

Šeštokų mokykloje mokiniai ugdomi ir kitaip – ne vien mokosi tradicinėse pamokose, bet dalyvauja ir pačiose įvairiausiose netradicinių dienų veiklose.

Gamtos ir tiksliųjų mokslų dieną eksperimentavo ir darželinukai. Visą dieną vaikiukai plušėjo – sėjo, stebėjo, džiaugėsi. Aiškinomės saulės reikšmę augalams. Į kiaušinio lukštą bėrėme žemių, sėjome velykinę žolytę, lauksime, kada prasikals daigeliai. Taip pat stebėjome, kaip nusidažo snieguolės kitomis spalvomis. Dar norėjome paragauti ir svogūnų laiškų. Stebėsime, kuris svogūnas pirmas išleis daigelius: ar kur saulutė šviečia, ar tamsoje. Namuose vaikučiai sėjo žirnius, kalendras. Gamino „oliziuką“. Eksperimentų lauksime po savaitės. Daugiau darželinukų nuotraukų yra čia.

Šią netradicinę Gamtos ir tiksliųjų mokslų dieną pirmokai eksperimentavo, skaičiavo lapuočius ir spygliuočius medžius mokyklos teritorijoje, išmatavo storiausio medžio apimtį, stebėjo pirmuosius pabudusius vabalėlius, sprendė kryžiažodį „Pirmosios pavasario gėlės“, stebėjo ir kitus įdomius dalykus. Daugiau veiklos įrodymų yra čia.

Kiekvienas turime mėgstamą medį. Bet ar žinome jo pavadinimą? O kaip jis vadinamas anglų kalboje? Šiandien  (kovo 30 d.) antrosios klasės mokiniai, anglų kalbos pamokos metu, mokėsi pasakyti ir parašyti aštuonis Lietuvoje augančius  medžius anglų kalba. Savarankiškai atlikdami interaktyvią užduotį, mokiniai sugebėjo sugrupuoti medžius pagal jų pavadinimus ir išvaizdą, bei išskirtines savybės (žiedus, lapus ir vaisius).  Galiausiai, atradę savo kieme augančius medžius  ir žinodami jų angliškus vardus, nusifotografavo ir siunčia visiems geriausius linkėjimus pavasario proga!

Gamtos ir tiksliųjų mokslų dienos proga ketvirtos klasės mokiniai sinchroninės anglų kalbos pamokos metu tapo mokslininkais ir keliautojais. Mokiniai namuose savarankiškai atliko bandymą, kurio metu paprastas vištos kiaušinis tapo ypatingu. Jis po bandymo pasikeitė ir pavirto lanksčiu bei atšokančiu it kamuoliukas. Taip pat mokiniai nusikėlė į Kiniją, kur sužinojo, kaip atrodo bei yra gaminamas 500 metų senumo tradicijas turintis delikatesas „Tūkstantmečio kiaušinis“ (dar vadinamas „Juoduoju kiaušiniu), Rytų šalyje valgomas ypatingų švenčių metu. Ar Jūs šv. Velykų rytą išdrįstumėte jo paragauti? Daugiau nuotraukų yra čia.

Antrokai netradicinę Gamtos ir tiksliųjų mokslų dieną turėjo daug veiklos, o viena iš užduočių buvo stebėti pokyčius gamtoje atėjus pavasariui ir išsiaiškinti, ar svarbu augalui gauti šviesos, šilumos, kokių sąlygų reikia augimui, kada greičiau sėklos sudygsta – lauke ar kambaryje. Mokiniai stebėjo, lygino, aiškinosi, fotografavo

Išradingas ir kūrybingas ketvirtokų bandymas „Pavasariniai žiedai“, atliktas netradicinę Gamtos ir tiksliųjų mokslų dieną, taip patiko mokiniams, kad šie nekantrauja vėl kartoti. Taip pat vyko virtuali ekskursija po Metelių regioninį parką, gamintos erdvinės geometrinės figūros.

Netradicinę gamtos ir tiksliųjų mokslų dieną 6 kl. mokiniai kūrė interaktyvią pamoką „Plokštumos geometrinės figūros“ naudodamiesi pateikčių kūrimo programa „Padlet“. Kiekvienai figūrai moksleiviai patys gamino pavyzdžius: kas iš virvelių, kas kieme iš kuoliukų ir virvės, kas iš medinių pagaliukų ar kitų priemonių. Svarbu buvo ne tik pagaminti, bet ir išmatuoti kraštines, atskirti, koks tai trikampis: lygiašonis ar lygiakraštis, kaip gauti statų stačiojo trikampio kampą.

Netradicinę Gamtos mokslų dieną 6 klasės mokiniai susitelkė į sveiką gyvenseną. Gamino įvairiausius sveikus pusryčių patiekalus egzotiškais ir linksmais pavadinimais: „Linksma košė“, „Vaivorykštė“, „Agurkienė“, „Vaisių ir daržovių mozaika“, „Pusryčių sumuštinis“, „Arbatų gydomoji galia“. Patiekalų autorėms Beatričei, Mijai, Viktorijai, Karolinai, Armandai ačiū už įdėtas pastangas, gražius, skanius ir sveikus patiekalus. Pasigrožėkite!

Viktorina „Ar žinau gamtos ir tiksliuosius mokslus?” 5–6 kl. moksleiviai užbaigė dieną be tradicinių pamokų. Vyko smarki kova, nes viktorinoje dalyvavo 100 %, t. y. visi penktos ir šeštos klasės moksleiviai. Apie gamtą ir matematiką moksleiviai žinojo daug, bet greičiausi buvo Karolina, Viktorija, Beatričė, Jokūbas ir Skaistė. Ačiū visiems už aktyvų dalyvavimą!

7 ir 8 kl. mokiniai skaičiavo, kiek oro yra jų kambaryje. Taip pat „tapetavo“ savo kambarį, tai yra mokėsi apskaičiuoti, kiek reikės tapetų (kvadratiniais metrais), norint ištapetuoti kambarį, žinoma, atmetus langų ir durų plotus. 5 klasės mokiniai virtualiai susipažino su didžiausiais rajono ežerais, klasifikavo juos pagal dydį ir pagal gylį.

Be to, 7 ir 8 kl. mokiniai Gamtos ir tiksliųjų mokslų dieną darė tikrai netradicines užduotis: kūnų pusiausvyros bandymus. Atliekant velykinį bandymą reikėjo išsiaiškinti, kodėl kiaušinis nenuvirsta, taip pat mokiniai išbandė plaktuko, vinių, šakučių, žvakių, peilių, skardinės, monetos ir butelio pusiausvyrą. Vaizdo medžiaga yra čia.

Taip pat organizuojant Netradicinę gamtos mokslų dieną, 7–10 klasių mokiniams buvo rodoma videomedžiaga „Mokslo sriuba – apie klimato kaitą“. Mokiniams buvo pateikta daug svarbių faktų apie klimato atšilimą Žemėje. Klimato šiltėjimą 20 % lemia šiltnaminės dujos ir 10 % saulės spinduliuotė. Mažinti Žemėje šiltnamio efektą yra labai svarbi žmogaus veikla, kad būtų išlaikytas temperatūros balansas. Kad būtų mažiau taršos, žmonės turėtų daugiau važinėti viešuoju transportu, per gyvenimą pasodinti bent kelis medžius, rūšiuoti atliekas, apšiltinti namus, kad namų šildymui naudotų mažiau kuro, gaminti ir naudoti ilgalaikio naudojimo priemones (o ne garantinio naudojimo) ir kt. Žingsnelis po žingsnelio ir žmonija sugebės išsaugoti Žemę ne tik sau, bet ir būsimoms kartoms. Mokiniai turėjo galimybę pamatyti skaidres „Klimato kaita“ ir suprasti, kaip sunku prisitaikyti augalams ir gyvūnams prie pakitusių klimato sąlygų.

9–10 kl. mokiniai kūrė interaktyvią pamoką „Erdvės geometrinės figūros“ naudodamiesi pateikčių kūrimo programa „Padlet“. Brėžinių, formulių, figūrų išklotinių, vaizdo medžiagos moksleiviai ieškojo internete, tačiau pavyzdžius naudodamiesi savo išklotinėmis gamino patys. Išėjo puikios erdvinės figūros ir vaizdžiai sukurta interaktyvi pamoka.

Turbūt viena netikėčiausių šios dienos užduočių teko 9–10 klasių mokiniams. Jie iš Google Play į telefoną ar planšetę atsisiuntė programėlę „SkyView Lite“. Tada keliavo į kiemą ir įsijungę programėlę ieškojo dangaus kūnų: Mėnulio, Veneros, Marso, Jupiterio, Saturno, Merkurijaus, Hablo teleskopo, tarptautinės kosminės stoties, Šiaurinės žvaigždės, Arklio galvos ūko ir žinomų Zodiako žvaigždynų.

Be viso to, vyko užsiėmimai „Mano augintinis“, „Gamtos mokslų protmūšis“, „Matematiniai eksperimentai“, „Chemijos viktorina“ ir kiti. Turbūt geriausia šios dienos refleksija yra štai čia:

Karjeros diena 2021 Lazdijų r. Šeštokų mokykloje

Kovo 19 d. Lazdijų r. Šeštokų mokykloje jau tradiciškai, ketvirtus metus iš eilės, vyko Karjeros diena.

Netradicines dienas visai mokyklai organizuoti nuotolinio mokymo metu yra iššūkis, tačiau manome, kad su iššūkiu mums pavyko susidoroti puikiai. Nuotolinis mokymas, be savo trūkumų, atveria ir naujas galimybes, tokias kaip klausyti lektorių, net jei kitu būdu nebūtų galimybės pasikviesti jų į savo klasę, dalyvauti masiniame renginyje, net jeigu tiek žmonių fiziškai netilptų erdvėje, naudotis neišmatuojamais skaitmeninio ugdymo turinio ištekliais.

Šių metų Karjeros dienos uždaviniai – skirti dėmesį mokinių ekonominiam raštingumui, padėti sustiprinti psichologinį atsparumą nesėkmėms, pasiruošti rinktis mokymo kryptį ar studijas, padėti pažinti save, realizuoti savo gebėjimus bei pažinti dominančias profesijas.

Karjeros dienos renginio turinys buvo suplanuotas atsižvelgus į mokinių išsakytus poreikius, iškylančius sunkumus planuojant karjerą bei visuomenėje vyraujančias ekonominio raštingumo aktualijas.

Karjeros dieną pradėjome žiūrėdami VMI parengtą medžiagą apie mokesčius valstybei, kas sukėlė nemažą mokinių susidomėjimą ir pakeitė požiūrį prievolę mokėti mokesčius. Žemesniųjų klasių mokiniai ir patys mažiausieji – ikimokyklinukai ir priešmokyklinukai – panaudodami antrines žaliavas, gamino taupykles, kuriose kaups santaupas savo svajonių įgyvendinimui. Šiuo užsiėmimu stengėmės atkreipti mokinių dėmesį į vartojimo mažinimą bei kitas ekologines problemas, kurias ypač verta buvo apmąstyti Žemės dienos išvakarėse.

Daugiau šių veiklų nuotraukų rasite paspaudę čia ir čia.

Kaip įprasminti savo laiką ir gebėjimus, vyriausiems mokiniams patarimų davė Lazdijų rajono savivaldybės viešosios bibliotekos vyresn. bibliotekininkė darbui su jaunimu Alma Stučkienė, o mažesnieji kartu su savo auklėtojomis ir mokytojomis, remdamiesi filmų personažų istorijomis, ieškojo veiklos sričių, kuriose galėtų būti naudingi.

Daugiau nuotraukų ieškokite čia ir čia.

VšĮ Švietimo centro psichologė Daiva Česnulevičienė vyresniesiems mokiniams padėjo suprasti, kaip išlikti pozityviais, energingais net krizinėse situacijose, o pradinukai kartu su Pepe Ilgakojine (Lazdijų rajono savivaldybės viešosios bibliotekos vyresn. bibliotekininkė Daiva Karaliūnienė) aptarinėjo savo svajonių profesijas ir kaip jas pasiekti.

Artėjant mokslo metų pabaigai, ypač aktualu dešimtokams ir abiturientams analizuoti studijų galimybes ir viską, kas susiję su jomis, ateities karjeros galimybių prognozes, tad esami ir būsimi gimnazistai turėjo puikią progą visa tai išgirsti renginio metu.

Įvertinus savo polinkius, pomėgius, vertybes, mokymosi galimybes, verta pasidomėti, kaip atrodo konkrečių profesijų darbo vietos ir darbo specifika. Nors videomedžiaga neatstoja apsilankymo realioje darbo vietoje, tačiau dalį profesinės veiklos tikrovės tikrai perteikia. Specializuotų internetinių puslapių videomedžiaga mokiniams padėjo pažinti juos dominančias profesijas iš arčiau. Dalis mokinių net praktiškai pritaikė turimas matematines žinias, kurių reikia atskirų profesijų darbinėje veikloje.

Daugiau mokinių darbų yra čia.

Kadangi Lazdijų r. Šeštokų mokykloje po vienu stogu mokosi ir Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazijos Šeštokų vidurinio ugdymo skyriaus mokiniai, šalia visų anksčiau paminėtų veiklų gimnazistai ir savo mokyklos gavo dovaną – edukaciją „Savęs pristatymas per 1 min.“, kurios turinys buvo naudingas ne tik stovinčiam ant karjeros pasirinkimo slenksčio, bet ir einančiam vingiuotu karjeros keliu.

Nors netradicinio renginio organizavimas visai mokyklai nuotoliniu būdu reikalauja ypač daug pasiruošimo ir planavimo, tačiau komandos sutelktumas ir renginio prasmės matymas leidžia tai padaryti ne mažiau kokybiškai nei mokantis kontaktiniu būdu. Mokinių atsiliepimai, tokie, kaip „Buvo labai smagu ir įdomu“, „Man šiandien labai patiko“, „Filmukai apie karjerą, mokesčius, profesijas tikrai naudingi buvo. Galėjau labiau susimąstyti apie savo ateitį“, skatina nenuleisti rankų ir matyti prasmę savo darbuose. Ačiū visiems, prisidėjusiems prie renginio veiklų organizavimo ir aktyviai dalyvavusiems veiklose.

„Pasirink mėgstamą darbą ir tau gyvenime nė vienos dienos nereikės dirbti.“ Konfucijus.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui, ugdymo karjerai neformaliojo švietimo užsiėmimų vadovė Jurgita Vaičeskienė

Kovo 20-oji – Pasaulinė Žemės diena

Kovo 20 dieną pasaulyje švenčiama Žemės diena. Šią dieną ateina pavasario lygiadienis (lygė) – dienos ir nakties ilgumas tampa vienodas visuose žemės rutulio kampeliuose. Lygiadienis – tai tarsi atskaitos taškas, kai saulė pateka tiksliai rytuose, leidžiasi tiksliai vakaruose. Šiemet lygiadienis stos kovo 20 d. 11 val. 37 min. Lietuvos laiku. Taigi prasidės astronominis pavasaris, saulė kasdien kils  vis aukštyn iki vasaros saulėgrįžos – Joninių šventės.

Pasaulinės Žemės dienos metu kiekvienas turėtume pagalvoti apie mūsų planetos problemas ir savo kasdienę veiklą nukreipti šioms problemoms spręsti. Mūsų maži ir, atrodytų, nežymūs darbai – popieriaus ir elektros taupymas, langų ir durų sandarumas, vandens čiaupų sutvarkymas – padeda tausoti medienos išteklius ir elektrą, šilumą ir vandenį, kuriems pagaminti ar išgauti reikia daug energijos, o jai pagaminti naudojami nuolat senkantys Žemės ištekliai. Naudojant šiuos išteklius teršiamas oras, didinamas kenksmingų dujų išmetimas į atmosferą, dėl to šiltėja mūsų planetos klimatas, pradeda tirpti ledynai amžino įšalo zonose.

Sveikindami visus šios gražios šventės proga, kartu norime priminti, jog pavasario lygiadienis – Pasaulinė Žemės diena – mus ragina ir įpareigoja konkrečiais darbais prisidėti prie gamtinės aplinkos puoselėjimo ir saugojimo. Tą galime atlikti kiekvienas savo kieme, namų aplinkoje, darbo vietoje. Rūpintis Žemės išsaugojimu privalome visi kiekvieną dieną.

Lazdijų r. Šeštokų mokyklos 7 kl. mokiniai organizavo akciją „Apkabinkime Žemę“. Mokiniai piešė  piešinius pasveikinti Žemei. Akcija vyko nuotoliniu būdu. Veiklos buvo integruotos su etnografiniais pasakojimais, kaip lietuvių tauta anksčiau švęsdavo Žemės dieną.

Manoma, kad senovės lietuviai per lygiadienį švęsdavo Naujųjų metų pradžią. Senoliai laukdavo šios dienos, nes prasidėdavo permainos ne tik gamtoje, bet ir jų  buityje, darbuose. Kaip žinia, jų visas gyvenimas buvo glaudžiai susijęs su besikeičiančiu gamtos ritmu. O šis gamtos budimo metas atsispindi ir  liaudies papročiuose. Senovės lietuviai tikėjo, kad lygiadienio rytą išsimaudžius upėje, tekančioje iš rytų, visus metus būsi tyras ir sveikas. Anksti ryte kaimo merginos bėgdavo į laukus, link tekančios saulės, kai tik pasirodydavo pirmieji saulės spinduliai, jos uždainuodavo, šokdavo ratelius, plodavo rankomis. Paskui grįžę į kaimą skelbdavo atėjus pavasarį, vaišindavosi. Senaisiais laikais jaunaties metu buvo aukojamas ir valgomas gaidys. Ši diena buvo pažymima apeigomis, dainomis ir šokiais. O lygiadienio vakarai buvo laikomi šventvakariais. Dar labai svarbu šią dieną buvo pagerbti vandenį, perduodant jį iš rieškučių į rieškutes. Į vandenį merkdavo žilvičio šakeles, nes tikėta, kad žilvitis turi begalines gyvybės atsargas.

Renginys buvo organizuojamas kartu su Šeštokų seniūnijoje esančios Prano Dzūko sodybos administracija. Visi pasidalijome gražiomis mintimis, palinkėjimais ir pasakojimais bei mokinių piešiniais ir pasižadėjimu saugoti Žemę.

Biologijos mokytoja R. Petrauskienė

Technologijų olimpiadoje merginos užsikrėtė kūrybos virusu

Kovo 18 d. vyko Lietuvos mokinių  technologijų olimpiados „Kūrybos virusas 2021 m.“ antrasis etapas – Šeštokų mokyklai atstovavo Miglė Mikelionytė (mokytojas G. Mirijauskas) ir Gerda Dumčiūtė (mokytoja I. Kūlokienė). Abi mokinės puikiai pasirodė, Gerda Dumčiūtė užėmė III vietą.

Prašymų pavydžiai:

Šeštokai mokėsi būti atsakingais šeimininkais

Kovo 18 d. šeštos klasės mokiniai dalyvavo nuotolinėje pamokėlėje apie šunis ir gyvūnų prieglaudos gyvenimą. Gyvūnų globos organizacijos „Lesė“ atstovė supažindino mokinius su šunų kalba, poreikiais, atsakingu gyvūno auginimu. Kvietė būti sąmoningais ir atsakingais gyvūnų šeimininkais.

6 kl. auklėtoja A. Valasevičienė

Nuotolinis bėgimas „2–5 nubėgti kilometrai Lietuvai“

Kovo 11 dieną Šeštokų mokyklos bendruomenė dalyvavo nuotoliniame bėgime „2–5 nubėgti kilometrai Lietuvai“, skirtame Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienai paminėti. Šis šventinis bėgimas taip pat yra ir projekto „Sveikata – visus metus 2021“ vienas iš renginukų. Smagu, kad visa Šeštokų mokyklos bendruomenė: ir tėvai, ir mokiniai, ir mokytojai, aktyviai dalyvavo šiame renginyje ir nubėgtus kilometrus skyrė Lietuvai.

Fizinio ugdymo mokytojas V. Jasevičius

1–4 kl. mokinių piešinių paroda, skirta Kovo 11-ajai „Žydi Laisvė“

  

„Sveikata visus metus 2021 m.“

Lazdijų r. Šeštokų mokykla dalyvauja projekte „Sveikata visus metus 2021 m.“ Mokyklos komandos pavadinimas „Sveikatos Guru“. Dalyviai – 3–17 metų mokiniai. Mokiniai leisis į užduočių kelionę pagal paskelbtą kiekvieno mėnesio iššūkį. Vasario mėnesio iššūkis „Šiandien esu labai turtingas, nes esu sveikas“. Kadangi dabar karantinas, tai mokinių veiklos šį mėnesį yra individualios.

Projekto vadovė

Mokytoja R. Petrauskienė

 

Vasario mėnesio iššūkis: „Šiandien esu labai turtingas, nes esu sveikas“

Šiandieniniame pasaulyje, apsuptame nežinios, skubančiame… mes pasiklydome. Vertiname dalykus pagal jų materialinę vertę, kuri iš esmės yra tuščia. Labai retai kada sustojame ir susimąstome, ar galėtume visa tai turėti nebūdami fiziškai bei  emociškai sveiki. Į šį pasaulio supratimą mes būtinai privalome įtraukti ir vaikus. Šeimoje jie taria pirmuosius žodžius, žengia pirmuosius žingsnius. Todėl, manau, neatsiejamas dalykas yra ir tai, kaip jie jaučiasi. Esame atsakingi ne tik už tai, kad jie augtų sveiki, bet ir už tai, kad užaugę suprastų sveikatos svarbą. Tai mes galime padaryti tik patys rodydami pavyzdį, besirūpindami jais, šiek tiek apmąstydami jų sveikesnę, turiningesnę ateitį. Anksčiau žmonės tai suprato kitaip. Užkariauti pasaulį ruošdavosi tik tada, kai būdavo tam pasiruošę. Na, o mes… Mes, apgauti šio neteisingo pasaulio, užmerktomis akimis puolame stačia galva į darbus, verslus, galvodami tik apie tai, jog kuo greičiau uždirbtume tuos pasaulio „numatytų standartų“ skaičius sąskaitose. Labai dažnai taip besielgiantys žmonės krenta į prarajas, kadangi nesaugodami savo sveikatos galiausiai tiesiog nebepajėgia viso to, ką susikrovė, ant pečių panešti. Mano nuomone, tai ir yra blogiausia.

Sustokim! Pagalvokim! Juk viską galima turėti, jei tik esi sveikas. Pirmiausia sutelkime dėmesį į šiuos dalykus: sveikai maitinkimės, sportuokime. Stiprinkime savo „vidinius variklius“, kad jie neužgestų pusiaukelėje mums siekiant tikslo, ir to mokykime savo vaikus. Viskas gimsta šeimoje. Juk sveikata ir yra visa ko pradžia, visa ko turtas. Pagalvokime… Juk negalėsime džiaugtis uždirbtais materialiniais dalykais, jei nebūsime sveiki. Žmonės to turėtų būti mokomi nuo pat vaikystės. Kadangi turėdami viską kartais nežinome, ko mums trūksta. O visa tai slypi paprastume. Kaip sakoma: „Šiandien turtingas vaikas – sveikas vaikas.“ Tad būkime sveiki bei auginkime sveiką ir stiprią kartą, kuri būtų pajėgi atremti visus gyvenimo iššūkius. Sveikata yra pagrindinis raktas į laimingą gyvenimą!

 

Lazdijų r. Šeštokų mokykla

10 kl. mokinė Brigita Salatkaitė

Komanda „Sveikatos guru“

 

Fotoalbumas „Mano šeima – mama, tėtis ir aš“

Su mama ir tėčiu smagu būti lauke: žaisti, sportuoti, lipdyti… Taip ir gimė fotoalbumas „Mano šeima – mama, tėtis ir aš“. Būti sveikam – tai reiškia būti labai labai turtingam…

 

Lazdijų r. Šeštokų mokykla

Ikimokyklinė grupė

Dominykas Mazurkevičius (4 metai)