Kalbų ir socialinių mokslų dienos atgarsiai

Prašvilpė dar viena kitokia diena mokykloje. Šįkart Kalbų ir socialinių mokslų diena. Šią dieną visi mokyklos mokiniai gilinosi tik į gimtosios ir užsienio kalbų, socialinių mokslų dalykus. Na, o veiklų buvo pačių įvairiausių – nuo integruotų pamokų arba integruotų klasių iki susitikimų mokykloje arba už jos ribų.

Patys mažiausieji pradinukai lankėsi „Išmaniųjų robotukų šalyje“, o vėliau – etnografinėje Prano Dzūko sodyboje, kur aiškinosi, kaip veikė slaptosios mokyklos, taip pat „Žilosios senovės takais“ vaikštinėjo po muziejų, na, o dieną baigė ir viską apibendrino viktorinoje „Lietuva – mano šalis“. Šiek tiek vyresni pradinukai dieną pradėjo rimtu darbu – parašė diktantą, vėliau dalyvavo viktorinose „Senolių skrynia“ (3 kl.) ir „Smulkioji tautosaka“ (4 kl.), išlaisvinę fantaziją atliko kūrybinius darbus „Pavasario šaukliai“ (3 kl.) ir „Kaimas, kuriame gyvenu“ (4 kl.). Mokslo savaitę trečiokai ir ketvirtokai baigė visai netoli nuo mokyklos – etnografinėje Prano Dzūko sodyboje, kur, kaip ir jaunesnieji pradinukai, dalyvavo edukacijoje „Slaptoji mokykla“.

Vyresniųjų klasių mokiniai visą dieną taip pat buvo išsiskirstę į įvairias veiklas. Labai rimtai dirbta buvo integruotoje lietuvių ir rusų kalbų pamokoje „Medžio įvaizdis baltų ir slavų pasaulėvokoje“, kurioje dalyvavo 8 ir 10 klasių mokiniai. Čia jie išsamiau susipažino su slavais: pietų, rytų ir vakarų, pasaulėvoka, kurie neabejotinai gerbė medžius. Medžiai turi paslėptą reikšmę, tad pamokoje reikėjo ją “atrasti”. Be to, mokiniai lygino medžių pavadinimus lietuvių ir rusų kalbomis, aptarė skirtingų tautų papročius.

Rimtus darbus visi pasikeisdami dirbo anglų ir lietuvių kalbų kabinetuose – rašė įgarsintus diktantus. Geriausiai parašiusieji mokiniai dienos pabaigoje buvo apdovanoti pagyrimo raštais. Rašyti diktantą lietuvių kalba – nieko neįprasto, tačiau vienas didesnių išbandymų – diktantas anglų kalba, kuris, tikėtina, rašytas ne paskutinį kartą.

Vyresnieji taip pat įsitraukė ir į viktoriną – 8 ir 9 klasių mokiniai iš pradžių raštu atsakinėjo į klausimus. Po to buvo suskaičiuoti rezultatai ir saldžiomis dovanėlėmis apdovanoti laimėtojai. Antroje pamokos dalyje mokiniai žaidė žaidimą „Taip ir Ne“. Mokiniai patyrė pakankamai gerų emocijų.

Taip pat labai rimtai dirbta su lietuvių kalbos ir anglų kalbos žodžiai ir žodynais, o mokiniai tapo „žodžių ekspertais“, tuo metu vyresnieji žingsniavo po mokyklos teritoriją ir atliko praktines užduotis gamtoje.

Per 4 pamoką visų klasių mokiniai susitiko su KASP atstovu vyr. leitenantu Roku Čepononiu, kuris mokiniams kalbėjo apie pilietiškumą bei pristatė šiuolaikinę Lietuvos kariuomenę, Šeštokuose ir ne tik vykusias karines pratybas. Taip pat mokiniams suteikė informacijos apie galimybes tapti savanoriu bei profesionaliu kariu.

Vėliau 5 ir 6 klasių mokiniai išskubėjo į „Orientacines varžybas“ mokyklos teritorijoje, o likusieji susirinko į susitikimą su gidu ir šiaip žodžio kišenėje neieškančiu keliautoju J. Malinausku, kuris itin išsamiai ir patraukliai pasakojo apie Sakartvelą (kaip dabar vadinama Gruzija), parodė gausybę nuotraukų ir šiek tiek mažiau autentiškų suvenyrų.

Lietuvių k. mokytoja A. Paciukonienė

Komentavimo galimybė išjungta.