30 kovo, 2021Daily Archives

Gamtos ir tiksliųjų mokslų diena

Šeštokų mokykloje mokiniai ugdomi ir kitaip – ne vien mokosi tradicinėse pamokose, bet dalyvauja ir pačiose įvairiausiose netradicinių dienų veiklose.

Gamtos ir tiksliųjų mokslų dieną eksperimentavo ir darželinukai. Visą dieną vaikiukai plušėjo – sėjo, stebėjo, džiaugėsi. Aiškinomės saulės reikšmę augalams. Į kiaušinio lukštą bėrėme žemių, sėjome velykinę žolytę, lauksime, kada prasikals daigeliai. Taip pat stebėjome, kaip nusidažo snieguolės kitomis spalvomis. Dar norėjome paragauti ir svogūnų laiškų. Stebėsime, kuris svogūnas pirmas išleis daigelius: ar kur saulutė šviečia, ar tamsoje. Namuose vaikučiai sėjo žirnius, kalendras. Gamino „oliziuką“. Eksperimentų lauksime po savaitės. Daugiau darželinukų nuotraukų yra čia.

Šią netradicinę Gamtos ir tiksliųjų mokslų dieną pirmokai eksperimentavo, skaičiavo lapuočius ir spygliuočius medžius mokyklos teritorijoje, išmatavo storiausio medžio apimtį, stebėjo pirmuosius pabudusius vabalėlius, sprendė kryžiažodį „Pirmosios pavasario gėlės“, stebėjo ir kitus įdomius dalykus. Daugiau veiklos įrodymų yra čia.

Kiekvienas turime mėgstamą medį. Bet ar žinome jo pavadinimą? O kaip jis vadinamas anglų kalboje? Šiandien  (kovo 30 d.) antrosios klasės mokiniai, anglų kalbos pamokos metu, mokėsi pasakyti ir parašyti aštuonis Lietuvoje augančius  medžius anglų kalba. Savarankiškai atlikdami interaktyvią užduotį, mokiniai sugebėjo sugrupuoti medžius pagal jų pavadinimus ir išvaizdą, bei išskirtines savybės (žiedus, lapus ir vaisius).  Galiausiai, atradę savo kieme augančius medžius  ir žinodami jų angliškus vardus, nusifotografavo ir siunčia visiems geriausius linkėjimus pavasario proga!

Gamtos ir tiksliųjų mokslų dienos proga ketvirtos klasės mokiniai sinchroninės anglų kalbos pamokos metu tapo mokslininkais ir keliautojais. Mokiniai namuose savarankiškai atliko bandymą, kurio metu paprastas vištos kiaušinis tapo ypatingu. Jis po bandymo pasikeitė ir pavirto lanksčiu bei atšokančiu it kamuoliukas. Taip pat mokiniai nusikėlė į Kiniją, kur sužinojo, kaip atrodo bei yra gaminamas 500 metų senumo tradicijas turintis delikatesas „Tūkstantmečio kiaušinis“ (dar vadinamas „Juoduoju kiaušiniu), Rytų šalyje valgomas ypatingų švenčių metu. Ar Jūs šv. Velykų rytą išdrįstumėte jo paragauti? Daugiau nuotraukų yra čia.

Antrokai netradicinę Gamtos ir tiksliųjų mokslų dieną turėjo daug veiklos, o viena iš užduočių buvo stebėti pokyčius gamtoje atėjus pavasariui ir išsiaiškinti, ar svarbu augalui gauti šviesos, šilumos, kokių sąlygų reikia augimui, kada greičiau sėklos sudygsta – lauke ar kambaryje. Mokiniai stebėjo, lygino, aiškinosi, fotografavo

Išradingas ir kūrybingas ketvirtokų bandymas „Pavasariniai žiedai“, atliktas netradicinę Gamtos ir tiksliųjų mokslų dieną, taip patiko mokiniams, kad šie nekantrauja vėl kartoti. Taip pat vyko virtuali ekskursija po Metelių regioninį parką, gamintos erdvinės geometrinės figūros.

Netradicinę gamtos ir tiksliųjų mokslų dieną 6 kl. mokiniai kūrė interaktyvią pamoką „Plokštumos geometrinės figūros“ naudodamiesi pateikčių kūrimo programa „Padlet“. Kiekvienai figūrai moksleiviai patys gamino pavyzdžius: kas iš virvelių, kas kieme iš kuoliukų ir virvės, kas iš medinių pagaliukų ar kitų priemonių. Svarbu buvo ne tik pagaminti, bet ir išmatuoti kraštines, atskirti, koks tai trikampis: lygiašonis ar lygiakraštis, kaip gauti statų stačiojo trikampio kampą.

Netradicinę Gamtos mokslų dieną 6 klasės mokiniai susitelkė į sveiką gyvenseną. Gamino įvairiausius sveikus pusryčių patiekalus egzotiškais ir linksmais pavadinimais: „Linksma košė“, „Vaivorykštė“, „Agurkienė“, „Vaisių ir daržovių mozaika“, „Pusryčių sumuštinis“, „Arbatų gydomoji galia“. Patiekalų autorėms Beatričei, Mijai, Viktorijai, Karolinai, Armandai ačiū už įdėtas pastangas, gražius, skanius ir sveikus patiekalus. Pasigrožėkite!

Viktorina „Ar žinau gamtos ir tiksliuosius mokslus?” 5–6 kl. moksleiviai užbaigė dieną be tradicinių pamokų. Vyko smarki kova, nes viktorinoje dalyvavo 100 %, t. y. visi penktos ir šeštos klasės moksleiviai. Apie gamtą ir matematiką moksleiviai žinojo daug, bet greičiausi buvo Karolina, Viktorija, Beatričė, Jokūbas ir Skaistė. Ačiū visiems už aktyvų dalyvavimą!

7 ir 8 kl. mokiniai skaičiavo, kiek oro yra jų kambaryje. Taip pat „tapetavo“ savo kambarį, tai yra mokėsi apskaičiuoti, kiek reikės tapetų (kvadratiniais metrais), norint ištapetuoti kambarį, žinoma, atmetus langų ir durų plotus. 5 klasės mokiniai virtualiai susipažino su didžiausiais rajono ežerais, klasifikavo juos pagal dydį ir pagal gylį.

Be to, 7 ir 8 kl. mokiniai Gamtos ir tiksliųjų mokslų dieną darė tikrai netradicines užduotis: kūnų pusiausvyros bandymus. Atliekant velykinį bandymą reikėjo išsiaiškinti, kodėl kiaušinis nenuvirsta, taip pat mokiniai išbandė plaktuko, vinių, šakučių, žvakių, peilių, skardinės, monetos ir butelio pusiausvyrą. Vaizdo medžiaga yra čia.

Taip pat organizuojant Netradicinę gamtos mokslų dieną, 7–10 klasių mokiniams buvo rodoma videomedžiaga „Mokslo sriuba – apie klimato kaitą“. Mokiniams buvo pateikta daug svarbių faktų apie klimato atšilimą Žemėje. Klimato šiltėjimą 20 % lemia šiltnaminės dujos ir 10 % saulės spinduliuotė. Mažinti Žemėje šiltnamio efektą yra labai svarbi žmogaus veikla, kad būtų išlaikytas temperatūros balansas. Kad būtų mažiau taršos, žmonės turėtų daugiau važinėti viešuoju transportu, per gyvenimą pasodinti bent kelis medžius, rūšiuoti atliekas, apšiltinti namus, kad namų šildymui naudotų mažiau kuro, gaminti ir naudoti ilgalaikio naudojimo priemones (o ne garantinio naudojimo) ir kt. Žingsnelis po žingsnelio ir žmonija sugebės išsaugoti Žemę ne tik sau, bet ir būsimoms kartoms. Mokiniai turėjo galimybę pamatyti skaidres „Klimato kaita“ ir suprasti, kaip sunku prisitaikyti augalams ir gyvūnams prie pakitusių klimato sąlygų.

9–10 kl. mokiniai kūrė interaktyvią pamoką „Erdvės geometrinės figūros“ naudodamiesi pateikčių kūrimo programa „Padlet“. Brėžinių, formulių, figūrų išklotinių, vaizdo medžiagos moksleiviai ieškojo internete, tačiau pavyzdžius naudodamiesi savo išklotinėmis gamino patys. Išėjo puikios erdvinės figūros ir vaizdžiai sukurta interaktyvi pamoka.

Turbūt viena netikėčiausių šios dienos užduočių teko 9–10 klasių mokiniams. Jie iš Google Play į telefoną ar planšetę atsisiuntė programėlę „SkyView Lite“. Tada keliavo į kiemą ir įsijungę programėlę ieškojo dangaus kūnų: Mėnulio, Veneros, Marso, Jupiterio, Saturno, Merkurijaus, Hablo teleskopo, tarptautinės kosminės stoties, Šiaurinės žvaigždės, Arklio galvos ūko ir žinomų Zodiako žvaigždynų.

Be viso to, vyko užsiėmimai „Mano augintinis“, „Gamtos mokslų protmūšis“, „Matematiniai eksperimentai“, „Chemijos viktorina“ ir kiti. Turbūt geriausia šios dienos refleksija yra štai čia: