Netradicinė gamtos ir tiksliųjų mokslų diena

Šeštokų mokykloje įvyko įdomių, netikėtų, nekasdieniškų veiklų kupina netradicinė gamtos ir tiksliųjų mokslų diena.

Ikimokyklinukai taip pat dalyvavo netradicinio ugdymo dienai skirtuose užsiėmimuose – stebėjo iš žiemos miego atbundančią gamtą: kaip skleidžiasi gėlių žiedai, sprogsta medžių lapai, iš žemės kalasi daigeliai ir kiek aplink įvairios ir spalvingos gyvybės.

Priešmokyklinės grupės vaikais ėjo rinkti šakelių, kankorėžių, kad galėtų atnaujinti vabzdžių viešbutį. Taip pat stebėjo gamtą ir vabaliukus.

Pirmokai dieną pradėjo medelio sodinimu, kurį nutarė prižiūrėti ir globoti, tęsė atlikdami įvairių daiktų, objektų skaičiavimo užduotis, siejo aritmetinius veiksmus su konkrečiais artimiausios aplinkos objektais ir situacijomis kartu su antrokais „žaidė matematiką“, žygiavo į miestelio parduotuvę mokytis skaičiuoti pinigus ir pirkti sveiką, ekologišką prekę, o pabaigė atlikę artimoje aplinkoje augančių medžių, krūmų ir žolių tyrimą „Žeme, žydėk“.

Antrokai taip pat dar atliko „Vedlių“ platformoje rūšiavimo užduotis ir sužinojo, kaip taisyklingai rūšiuoti atliekas.

Trečiokams taip pat teko daug skaičiuoti: ir rimtai, ir žaidžiant, ir lietuviškai, ir angliškai. Taip pat vaikai sėjo ankstyvąsias daržoves, dabar telieka laukti, kol išdygs, prižiūrėti ir stebėti, kaip augalai keičiasi.

Ketvirtokams bene daugiausiai teko skaičiuoti, be to, jie gamino Saulės sistemos maketą.

5 kl. mokiniai netradicinio ugdymo dieną erdvinių figūrų ieškojo architektūroje. Pirmą pamoką interneto platybėse, o antrą pamoką mus supančioje miestelio aplinkoje.

Susipažinti su stačiakampio gretasienio elementais penktokams padėjo 3gd kl. mokiniai. Atliktas komandinis darbas matuojant matmenis, braižant figūrą ir skaičiuojant sienų plotą.

Visi mokyklos mokiniai dalyvavo edukacijoje apie visatą, kosmosą. Joje ne tik buvo vaizdžiai papasakota, kokie maži Visatoje esame, kokie dideli atstumai skiria kosminius kūnus ir kokio dydžio jie gali būti, bet per teleskopą visi norintieji galėjo pažiūrėti tiesiai į saulę ir įsitikinti, kad ji yra anaiptol ne tokia geltona, kokią esame linkę matyti.

5–10 klasių mokiniai lavino verslumą ir kūrybiškumą VšĮ „Žinių kodas“ projektų koordinatorės, buvusios mūsų mokyklos mokinės Lauros Galdikaitės vedamame užsiėmime. Gerų emocijų netrūko.

Šeštos klasės mokiniai naudodami įrankį „Scratch“ braižė geometrines figūras.

Taip pat mokiniams buvo vedamos sveikatinimo veiklos: šeštokai daug ką sužinojo apie sveikatai palankią mitybą ir fizinį aktyvumą, septintokai ir vyresni – apie šiuolaikinių technologijų įtaką sveikatai.

7 klasės mokiniai gamino cukraus tirpalą ir su lazerine rodykle stebėjo šviesos lūžį, panašų į saulėlydį. 

Šiandien įvyko ir chromatografijos pamoka. Chromatografija – medžiagų mišinio skirstymo, analizės ir tyrimo būdas, pagrįstas daugkartine komponentų sorbcija ir desorbcija. Mokiniai atliko ne vieną bandymą.

Devintokai bandė išmatuoti ir suskaičiuoti, kiek kainuoja elektros energija, reikalinga vieno arbatos puodelio paruošimui.

Taip pat devintokai sprendė ir matematinius kryžiažodžius. Nugalėjo Austėjos Plonytės ir Kornelijos Mikelionytės komanda.

Aštuntokai ir dešimtokai varžėsi, kas be žirklių ir klijų pastatys tvirčiausią popierinį tiltą.

Gera smegenų mankšta visiems 5–3g kl. mokiniams vyko „Kūrybinio mąstymo penkiakovėje“ – teko ir skaičiuoti, ir rašyti, ir žodžius, ir skaičius dėlioti.

Taigi, diena praėjo įdomiai, turiningai, o daugiau pagautų akimirkų yra čia.

Komentavimo galimybė išjungta.