Pamoka kitur ir kitaip

Vos prasidėjus spaliui 5, 6 ir 8 klasių mokiniai buvo pakviesti dalyvauti netradicinėje pamokoje netradicinėje vietoje: trys mokytojos – A. Paciukonienė, B. Jurkonienė ir A. Valasevičienė – vedė integruotą istorijos, geografijos, lietuvių kalbos tikybos pamoką ant Rudaminos piliakalnio.

Tačiau visų pirma mokiniai vyko į Katkiškę, žydų sušaudymo vietą, ir ištesėjo pažadą, duotą Lietuvos žydų genocido atminimo dieną, t. y. prie paminklo padėjo žydams atminti skirtus akmenėlius. Vėliau visi kopė į Rudaminos piliakalnį, kurio viršūnėje prasidėjo integruota pamoka. Pirmiausiai vaikai, pamokyti geografijos mokytojos B. Jurkonienės, nustatė pasaulio kryptis, paskui dvi penktokės, Ema ir Saulė, vadovaujamos tos pačios mokytojos, pristatė svarbiausią informaciją apie piliakalnius, jų susidarymą, paskirtį. Taip pat lietuvių kalbos mokytoja A. Paciukonienė priminė padavimus, legendas apie Rudaminą, piliakalnį, o vaikams davė užduotį pasiskirsčius grupėmis panaudojant duotas frazes sukurti padavimą apie tą patį Rudaminos piliakalnį. Įvertinimas: mokiniai kūrybingi, žino, kas yra padavimas, geba patys sukurti tokio žanro kūrinį. Tikybos mokytoja A. Valasevičienė taip pat kalbėjo mokiniams apie piliakalnių reikšmę baltų kultūroje, visus pakvietė prisidėti dainuojant sutartinę kalno pagarbinimui. Be to, geografijos mokytoja B. Jurkonienė parodė vaikams, kaip nustatyti kalno aukštį turint tik liniuotę arba metrą.

Kadangi piliakalniai turi ne vien gynybinę reikšmę, bet yra ir žmonių susibūrimų, traukos vieta, o spalio mėnuo jau pašykšti šilumos, pamoka apibendrinta vaišinantis žolelių arbata ir užkandžiaujant sausainukais.

 

Aurelija Paciukonienė

Komentavimo galimybė išjungta.