Psichologo užsiėmimas „Kaip teisingai pasirinkti karjeros kelią?“

Vasario 18 d. mokykloje vyko psichologo užsiėmimas su 10 klasės mokiniais „Kaip teisingai pasirinkti karjeros kelią?“. Jo metu drauge trumpai apžvelgėme visus keturis karjeros planavimo etapus ir ilgiau apsistojome ties pirmuoju – KAS AŠ ESU IR KO NORIU. Jis aktualiausias mokiniams, skatinantis pažinti save, atrasti savo stipriąsias puses, būdingiausias savybes, apmąstyti savo polinkius, pomėgius, poreikius, vertybes.
Kaip parodė užsiėmimas, nėra taip lengva įvardyti sau būdingiausias asmens savybes, charakterio bruožus. Nėra lengva įvardyti asmenines stiprybes ir silpnybes ar vyraujantį intelekto tipą, gabumus, o dar sunkiau – savo poreikius, kuriuos norime patenkinti darbe ar asmenines darbo vertybes. Tam gali padėti įvairios užduotys, pavyzdžiui, pateikiamos svetainėje www.mukis.lt. Pirmajam (ir tolesniems) karjeros planavimo etapui skirtas užduotis galite rasti, paspaudę šią nuorodą: http://mukis.lt/lt/mokinio-knyga.html
Šiek tiek lengviau įvardyti pagrindinius interesus, domėjimosi sritis, pomėgius – apie jas dalyvavusios mokinės kalbėjo lengviau, o ir bendraklasės galėjo padėti juos įvardyti.
Susigaudyti karjeros planavimo labirintuose, susidėlioti prioritetus bei susiformuoti šiuolaikišką požiūrį į profesijos pasirinkimą taip pat padeda ir viena iš šiemet per LRT televizijos kanalą rodytų laidų “Tėvų susirinkimas”. Ją galima pamatyti čia:  http://www.lrt.lt/mediateka/irasas/93379/tevu_susirinkimas. Skatinu mokinius pažiūrėti šią laidą, tai neužims daug laiko ir duos daug naudos. Rekomenduoju, esant galimybei, aptarti jos turinį su bendraklasiais, klasės auklėtoju, tėvais ar kitais specialistais.
Savęs pažinimui karjeros planavimo tikslu reikia skirti laiko, pradėti nuo 8-9 klasės ir nedaryti to skubotai, nes nuo šio etapo priklauso pasirinkta studijų, darbo ar net viso gyvenimo kryptis. Esant reikalui ar norint, verta kreiptis į mokyklos karjeros ugdymo specialistą ar psichologą, kurie gali padėti susidėlioti prioritetus ir pasirinkti reikiamus žingsnius siekiant savo karjeros tikslų.
11-12 klasių mokiniai jau turėtų būti praėję pirmąjį karjeros planavimo etapą ir pradėti gilintis į antrąjį – KOKIOS MANO KARJEROS GALIMYBĖS ir trečiąjį – KOKS MANO KARJEROS PLANAS. Šiame etape, atsižvelgiant į pirmojo žingsnio rezultatus ir atradimus, apmąstomos visos sunkiau ar lengviau įgyvendinamos karjeros galimybės: tolesnis mokymasis ir studijų kryptys, priimtiniausi mokymosi būdai, asmeninis mokymosi stilius, darbo formos ir profesijos bei jų darbo aplinka, darbo pasaulis ir jo kaita.
Ketvirtasis karjeros planavimo etapas – KAIP ĮGYVENDINSIU SAVO KARJERĄ – aktualus pabaigus mokslus ir pradedant darbo paiešką. Tačiau susiklosčius tam tikroms aplinkybėms jis gali tapti aktualus ir studentui ar bet kuriam jaunuoliui, nutarusiam pirma išbandyti save įvairioje darbinėje veikloje, o tik vėliau studijuoti pasirinktą sritį.
Su visais karjeros planavimo etapais galite susipažinti ir norimas užduotis atlikti atvykę konsultacijai. Registruokitės iš anksto telefonu 8612 75732 ar psichologo darbo laiku.

Komentavimo galimybė išjungta.